Ruské letecké společnosti, včetně státem kontrolovaného Aeroflotu, nahrazují tolik potřebné náhradní díly, součástky a přístroje, které nemohou kvůli západním sankcím dovážet, jednoduchým způsobem – rozebírají odstavená letadla. Vzhledem k tomu, že nyní kvůli sankcím a západnímu odporu vůči ruské agresi na Ukrajině obsluhují mnohem méně mezinárodních spojů, mají jich na zemi více než dost. 

Tamní aerolinky postupují podle červnového vládního doporučení, jehož cílem je udržet tímto způsobem dvě třetiny strojů zahraniční výroby v provozu alespoň do konce roku 2025. Uvádí to agentura Reuters, která se odvolává na čtyři zdroje (ruské i západní).

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se