V kampusu Floridské mezinárodní univerzity v Miami se ve čtvrtek zřítila betonová lávka. V troskách byla zatím nalezena čtyři mrtvá těla. Oznámil to šéf místních požárníků Dave Downey. Do nemocnic bylo podle lékařů převezeno nejméně deset osob, dvě jsou v kritickém stavu. Pod troskami 950tunové konstrukce zůstalo osm automobilů.
Na místo neštěstí přijeli floridský guvernér Rick Scott a senátor Marco Rubio. Prezident Donald Trump poděkoval těm, kdo na místě pomáhají, za jejich kuráž na Twitteru. Scott v rozhovoru s médii prohlásil, že "všichni tvrdě pracují, abychom se ujistili, že zachráníme každého, kdo může být zachráněn". Dodal, že vyšetřování bude zjišťovat, co se stalo a proč se to stalo, a případní viníci budou hnáni k odpovědnosti. "Rodiny mrtvých a raněných si zaslouží vědět, kde se stala chyba," doplnil Rubio. Vyšetřování bude zahájeno v pátek ráno.
Záchranáři se psy v troskách betonu a zkrouceného kovu pátrají po známkách života. Downey uvedl, že kromě cvičených psů jim pomáhají kamery a poslechová zařízení. V jednu chvíli policie požádala televizní vrtulníky, aby se vzdálily od místa neštěstí a mohlo tak být slyšet případné hlasy lidí volajících o pomoc. Záchranářské práce komplikuje také nejistota ohledně pevnosti zbytku mostu. Jeho části zůstaly viset ve vzduchu a nakláněly se. "Odstraňujeme trosky kousek po kousku. Je to velmi nestabilní," řekl Downey. Práce stále pokračují.
Svědci události sdělili místním médiím, že v okamžiku zřícení lávky přemosťující jednu z nejrušnějších silnic na jižní Floridě pod ní stály vozy, které zastavily u semaforu na červenou.
Lávka o délce 53 metrů, která měla být zcela dokončena v příštím roce, se od minulé soboty klenula nad osmiproudou silnicí. Americká média uvádějí, že přemostění silnice, které se zhroutilo, bylo dokončeno v sobotu a že konstrukce měla hmotnost 950 tun. Lávka za 14,2 milionu dolarů (293 milionů korun) měla umožnit snadný přístup do školy.
Jak uvedla univerzita, stavba měla odolat hurikánům páté kategorie a vydržet 100 let. Most je dílem společnosti Munilla Construction Management, na projektu s ní spolupracovala FIGG Engineering. Obě už oznámily, že budou s vyšetřovateli plně spolupracovat.
Podle projektu měla lávka být lanovým mostem s vyoseným opěrným pilířem. V okamžiku zřícení mostu ale hlavní pilíř instalován nebyl a není jasné, co stavaři použili jako dočasnou oporu, píše agentura AP.
This Miami bridge collapse is horrific. These cars have been completely flattened with drivers inside. pic.twitter.com/mZLkGP3DxF
— David Mack (@davidmackau) 15. března 2018
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist