V kampusu Floridské mezinárodní univerzity v Miami se ve čtvrtek zřítila betonová lávka. V troskách byla zatím nalezena čtyři mrtvá těla. Oznámil to šéf místních požárníků Dave Downey. Do nemocnic bylo podle lékařů převezeno nejméně deset osob, dvě jsou v kritickém stavu. Pod troskami 950tunové konstrukce zůstalo osm automobilů.

Na místo neštěstí přijeli floridský guvernér Rick Scott a senátor Marco Rubio. Prezident Donald Trump poděkoval těm, kdo na místě pomáhají, za jejich kuráž na Twitteru. Scott v rozhovoru s médii prohlásil, že "všichni tvrdě pracují, abychom se ujistili, že zachráníme každého, kdo může být zachráněn". Dodal, že vyšetřování bude zjišťovat, co se stalo a proč se to stalo, a případní viníci budou hnáni k odpovědnosti. "Rodiny mrtvých a raněných si zaslouží vědět, kde se stala chyba," doplnil Rubio. Vyšetřování bude zahájeno v pátek ráno.

Záchranáři se psy v troskách betonu a zkrouceného kovu pátrají po známkách života. Downey uvedl, že kromě cvičených psů jim pomáhají kamery a poslechová zařízení. V jednu chvíli policie požádala televizní vrtulníky, aby se vzdálily od místa neštěstí a mohlo tak být slyšet případné hlasy lidí volajících o pomoc. Záchranářské práce komplikuje také nejistota ohledně pevnosti zbytku mostu. Jeho části zůstaly viset ve vzduchu a nakláněly se. "Odstraňujeme trosky kousek po kousku. Je to velmi nestabilní," řekl Downey. Práce stále pokračují.

Svědci události sdělili místním médiím, že v okamžiku zřícení lávky přemosťující jednu z nejrušnějších silnic na jižní Floridě pod ní stály vozy, které zastavily u semaforu na červenou.

Lávka o délce 53 metrů, která měla být zcela dokončena v příštím roce, se od minulé soboty klenula nad osmiproudou silnicí. Americká média uvádějí, že přemostění silnice, které se zhroutilo, bylo dokončeno v sobotu a že konstrukce měla hmotnost 950 tun. Lávka za 14,2 milionu dolarů (293 milionů korun) měla umožnit snadný přístup do školy.

Jak uvedla univerzita, stavba měla odolat hurikánům páté kategorie a vydržet 100 let. Most je dílem společnosti Munilla Construction Management, na projektu s ní spolupracovala FIGG Engineering. Obě už oznámily, že budou s vyšetřovateli plně spolupracovat.

Podle projektu měla lávka být lanovým mostem s vyoseným opěrným pilířem. V okamžiku zřícení mostu ale hlavní pilíř instalován nebyl a není jasné, co stavaři použili jako dočasnou oporu, píše agentura AP.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist