Neexistuje příliš mnoho věcí, na kterých by se Izraelci a Palestinci stoprocentně shodli. Nicméně lásku k pokrmu hummus sdílí obě strany konfliktu beze zbytku. A právě chutný dip z cizrny se rozhodla využít iniciativa francouzských studentů "The Hummus Initiative" ve své kampani za ukončení války v Pásmu Gazy.
Iniciativa, která se publikováním selfie s hummusem snaží podpořit mírovou debatu na sociálních sítích, má na Facebooku už téměř čtyři a půl tisíce fanoušků.
Projekt inspiroval také skupinu britských Židů, kteří spustili podobnou kampaň "ChickPeace". Její název je slovní hříčkou s anglickými slovy cizrna (chickpeas) a mír (peace).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.