Evropští komisaři jezdí služebně výhradně velkými německými vozy Mercedes, Audi a BMW. Napsal to ve čtvrtek server Public Service Europe s tím, že přes výzvy komise k energetické úspornosti je ve vozovém parku eurokomisařů jen jeden hybridní automobil.

V ostatních případech jde o luxusní vozy s velkou spotřebou, poznamenal server.

Pro služební potřeby 27 komisařů je určeno 29 vozů. Z bezpečnostních důvodů není možné zveřejnit, v jakém konkrétním voze daný komisař služebně jezdí, napsal server. Ve vozovém parku je ale na každý pád jen jeden hybrid, Mercedes třídy E.

Nejpopulárnější jsou velké Mercedesy třídy S za cenu 80 až 150 tisíc eur (dva miliony až 3,9 milionu korun), uvádí Public Service Europe. Jezdí s nimi 12 komisařů.

Ze čtyř vozů BMW tři patří do luxusní řady 7 a jeden k vyšší střední třídě řady 5. Server připomíná, že tyto vozy se prodávají i v hybridní verzi, tedy s benzinovým motorem kombinovaným s elektromotorem, ale Evropská komise je nepoužívá. Dalších deset komisařů jezdí ve velkých vozech Audi A8 a dva v Audi A6.

Podle serveru má Evropská komise služební vozy na leasing. Eurokomisaři mají pro leasing k dispozici 2000 eur na měsíc a mohou si vůz vybrat sami, uvedl Public Service Europe.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist