Neznámí útočníci v neděli napadli twitterový účet agentury Reuters zabývající se technologickým zpravodajstvím a přejmenovali ho na Reuters MiddleEast (Střední východ). Než agentura účet pozastavila, bylo publikováno 22 falešných propagandistických příspěvků.

„Některé příspěvky přinášely falešné zprávy o ztrátách na straně syrských rebelů, které měli utrpět v bojích s vládními silami,“ uvedla agentura Reuters. Další zprávy hovořící ve prospěch vládnoucího režimu Bašára Assada například naznačovaly, že se rebelové chtějí stáhnout z největšího syrského města Aleppo, které v uplynulých týdnech zažilo jedny z největších bojů.

Přestože se většina příspěvků týkala válečné situace v Sýrii, některé z nich informovaly také o fiktivních rozhodnutích americké exekutivy.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se