Elektrický vůz Tesla prudce vzplál po nárazu do vozu odtahové služby na dálnici v Moskvě v sobotu pozdě večer. Záběry nehody, které zveřejnil televizní kanál Rossija 24, ukazují, jak auto pohltily plameny a hustý černý kouř a během několika sekund se ozvaly dva malé výbuchy, napsala agentura Reuters.
Ze záběru není možné poznat, jaký to byl model, protože po požáru zůstal z vozu jen kovový rám. Podle serveru electrek.co to byl Model S a vůz v době nehody jel na autopilota.
Vůz podle médií řídil ruský podnikatel Alexej Treťjakov. Ve voze měl také své dvě děti. Všichni tři byli zraněni, avšak podařilo se jim dostat z auta ještě před jeho vznícením.
Tesla měla problém se vznícením Modelu S již v roce 2013, kdy se na internetu stalo senzací video ukazující hořící vůz Tesly. Incident také vyvolal obavy o bezpečnost baterií. Šéf automobilky Elon Musk později uvedl, že vůz se vznítil poté, co kovový předmět prorazil baterii, a hájil technologii, kterou automobilka používá. Uvedl také, že bezpečnostní systém vozu ale plameny částečně zmírnil a včas upozornil řidiče, aby z vozu vystoupil.
Později se objevil ještě jeden podobný případ v Mexiku a americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) v reakci na to zahájil vyšetřování požárů baterií vozů Tesla, žádný sklon k poruchám ale nenašel. V obou případech začala auta hořet poté, co předměty na silnici prorazily kryt baterií. Nicméně automobilka tehdy souhlasila s tím, že do spodku vozů namontuje další ochranné štíty, které mají zabránit poškození baterií a možnému vzplanutí.
Problémy v souvislosti se smrtelnou nehodou měla Tesla i se svým systémem poloautomatického řízení, tzv. autopilotem, který představila v roce 2015. Tesla v reakci na to požádala řidiče, aby i při použití autopilota nepouštěli volant a byli vždy připraveni převzít kontrolu nad vozem.
Automobilka tvrdí, že řízení s autopilotem je bezpečnější než bez něj a také u elektrických vozů je mnohem méně pravděpodobné, že vzplanou, než u benzinových a naftových vozů. Pravidelně vydává zprávy o bezpečnosti svých vozů. V poslední zprávě uvedla, že mezi lety 2012 a 2018 požár vozu Tesla připadl na 170 milionů ujetých mil (273,6 milionu km), zatímco u běžných vozů to bylo na 19 milionů mil.
There are some really bad news from Moscow for @Tesla https://t.co/JKz84RBbK2 pic.twitter.com/C1SYQVocen
— Maria Baronova (@ponny1) August 10, 2019
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist