Čínské úřady chystají důkladnou prověrku kvalifikace pilotů všech komerčních aerolinek. Příčinou je odhalení Čínského úřadu pro civilní letectví (CAAC), že více než 200 pilotů přehánělo ve svých životopisech své zkušenosti s létáním ve snaze získat zaměstnání.

Více než polovina podezřelých pilotů přitom pracovala pro Shenzhen Airlines, jejichž dceřiná společnost Henan Airlines se dostala do centra pozornosti kvůli nedávné havárii.

Letoun Embraer 190 brazilské výroby minul na letišti Lin-tu u města I-čchun na severovýchodě země přistávací dráhu a začal hořet. Neštěstí si vyžádalo 42 obětí a nevylučuje se, že příčinou havárie, která ukončila šestiletou bezpečnost nebe nad Čínou, byla lidská chyba.

„Musíme se z tohoto bolestného neštěstí poučit a zjistit, jak kontrolovat rychlý rozvoj (leteckého průmyslu),“ konstatoval ředitel CAAC Li Ťia-siang. Letecká doprava v Číně se vyvíjí velmi překotně – v roce 2006 tu létalo 11 tisíc pilotů a každý rok aerolinky zaměstnají stovky dalších.

Dvě stovky zfalšovaných životopisů předložili piloti v letech 2008 a 2009, řada z nich přitom původně pracovala v armádě.

V tuto chvíli nesmí podezřelí létat a celý případ se přezkoumává, informovala čínská vláda, která také chystá zavedení nových povinných zkoušek pro piloty i veškerý palubní a letecký personál.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist