Autobusové zastávky, vstupy do metra, reklamní stojany. Všechny tyto plochy v okolí evropské čtvrti v Bruselu už podruhé v krátké době za sebou zaplnila kampaň za zachování těžby v polském dole Turów. Kdo dnes ve městě poblíž sídel hlavních úřadů EU vyjde ven, černým plakátům se zeleno-rudým nápisem „Green deal, not a grim deal“ (Zelená dohoda, ne strašlivá dohoda) neunikne.

Za kampaní stojí majitel dolu, státní polský podnik PGE, který se snaží obhájit prodloužení těžby v kontroverzním hnědouhelném dole až do roku 2044, tedy až do úplného vyčerpání naleziště. Právě tak o tom před časem rozhodla vláda ve Varšavě. Kampaň proto nese adresu www.turow2044.pl.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se