Italská luxusní módní značka Dolce & Gabbana naštvala Číňany, když zveřejnila tři reklamy, ve kterých se Číňanka snaží sníst pomocí hůlek italská jídla. Kampaň na sociálních sítích měla upozornit na konání velké módní přehlídky, nyní však hrozí, že se čínský trh pro značku uzavře, což by mohlo firmě způsobit finanční problémy. Informaci přinesl server Quartz a Financial Times.
Herečka oblečená v šatech z kolekce Dolce & Gabbana se v krátkých reklamních spotech pokoušela hůlkami sníst pizzu, špagety a dezert cannoli. Poslední ze spotů je doplněn komentářem "Je pro tebe příliš velký?". Firma příspěvky zveřejnila na čínské sociální síti Weibo, odkud je již odstranila, a také na Instagramu.
Číňané obviňují firmu z rasismu, podporování stereotypů a neúcty k ženám. Módní přehlídka byla zrušena poté, co čínské celebrity pohrozily jejím bojkotem. Spekuluje se i o tom, že vlnu rozhořčení na sociálních sítích podporovala čínská vláda, například právě pomocí populárních osobností loajálních režimu. Značka Dolce & Gabbana na sociální síti Weibo uvedla, že přehlídka se bude konat v jiném termínu.
Co se dočtete dál
- V textu se dále dočtete, co dalšího spoluzakladatel firmy Stefano Gabbana vzkázal Číňanům na Instagramu a jaký dopad může pro společnost skandál mít.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.