Lidem, kteří trpí syndromem spánkové apnoe, se během spánku zastavuje dech. Když jistý Kanaďan ve vyhledávači Google pátral po přístroji, který s touto dysfunkcí pomáhá, začaly se mu zobrazovat při dalším surfování reklamy na možnosti léčby této poruchy. Přitom v Kanadě jsou personalizované reklamy z oblasti zdraví zakázané.
Nevěděl, koho z Googlu oslovit, proto se obrátil na kanadského komisaře pro ochranu osobních údajů. V Kanadě je sice reklama vycházející z předchozího chování uživatelů povolená, nicméně jednou z oblastí, kde se nesmí používat, je právě zdraví.
V zákoně o ochraně osobních údajů se totiž řadí vedle rasy, sexuální orientace a náboženství k důvěrným informacím.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.