Je to paradox. Při sobotní havárii Boeingu 777 na lince ze Šanghaje do San Franciska zemřely dvě dívky, které seděly až vzadu v letadle. Obecně přitom platí, že zadní část letadla bývá bezpečnější než první třída přímo za kokpitem a to až o 20 procent.

Podle odborníků je to s přední částí letadla podobné jako se sedadlem spolujezdce u auta, kde je také statisticky vyšší riziko smrtelného zranění. Jak se ale ukazuje, vždycky záleží na typu havárie, a žádné pravidlo neplatí bez výjimky.

Experti na civilní letectví z britské University of Greenwich, kteří se zaměřili na více než 2000 přeživších ze 105 havárií z celého světa, tvrdí, že v nouzi jsou bezpečnější spíše sedadla blíže k východům a spíše ta do uličky než u okna. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se