Je dlouhá 400 metrů, široká 59 metrů a na své palubě může převážet až 18 tisíc přepravních kontejnerů. To je o dva a půl tisíce více než její předchůdce. To je ve zkratce nejnovější přírůstek ve flotile dánského přepravce Maersk Line.
Obří nákladní loď typu Triple-E je pojmenovaná po svém zesnulém šéfovi, synovi zakladatele společnosti a dopravním magnátovi Arnoldovi Maerskovi Mc-Kinneym, který zemřel minulý rok ve věku 98 let.
Stavba stála 185 milionů dolarů (přes 3,5 miliardy korun) a do roku 2015 chce přepravce vybudovat celkem dvacet takových plavidel.
V současnosti největší nákladní loď světa Maersk Line nechala vybudovat v závodě Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering v jihokorejském Okpu. A kromě úctyhodných rozměrů se chlubí i snížením emisí na kontejner na cestě Asie-Evropa o celých 50 procent.
Podívejte se, jak stavba nákladní lodi v jihokorejském přístavu probíhala:
Stavba největší kontejnerové lodi Triple-E
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist