Je dlouhá 400 metrů, široká 59 metrů a na své palubě může převážet až 18 tisíc přepravních kontejnerů. To je o dva a půl tisíce více než její předchůdce. To je ve zkratce nejnovější přírůstek ve flotile dánského přepravce Maersk Line.

Obří nákladní loď typu Triple-E je pojmenovaná po svém zesnulém šéfovi, synovi zakladatele společnosti a dopravním magnátovi Arnoldovi Maerskovi Mc-Kinneym, který zemřel minulý rok ve věku 98 let.

Stavba stála 185 milionů dolarů (přes 3,5 miliardy korun) a do roku 2015 chce přepravce vybudovat celkem dvacet takových plavidel.

V současnosti největší nákladní loď světa Maersk Line nechala vybudovat v závodě Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering v jihokorejském Okpu. A kromě úctyhodných rozměrů se chlubí i snížením emisí na kontejner na cestě Asie-Evropa o celých 50 procent.

Podívejte se, jak stavba nákladní lodi v jihokorejském přístavu probíhala:

Stavba největší kontejnerové lodi Triple-E

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist