Japonsko tento týden provedlo na kolejích první zkoušku svého nového vysokorychlostního vlaku na magnetickém polštáři, který je schopný jet až rychlostí 500 kilometrů v hodině a vzdálenost zhruba 322 kilometrů překonat za pouhých 40 minut. Jde o nejrychlejší vlak, jaký byl dosud postaven. Informovala o tom agentura AFP.
Prototyp vlaku série L0 s označením "maglev", což je zkratka z magnetické levitace, byl poprvé představen v listopadu loňského roku.
Tyto vlaky z dílny společnosti JR Tokai nemají kola. Místo toho se vznášejí na elektromagnetickém polštáři, který je zároveň pohání. Předpokládá se, že každý z vlaků bude tvořen 14 až 16 vozy, které pojmou po 68 cestujících.
Další zkoušky vlak čekají letos v září na jedné z nejrušnějších japonských tratí spojující Tokio s městem Nagoja, kde má vlak sloužit. Na jejich oficiální zavedení do provozu si ovšem cestující budou muset počkat až do roku 2027.
Evropou se bude prohánět nový rychlovlak. Supermoderní AGV vyráží na italské tratě - čtěte ZDE
VIDEO: Na české koleje dorazil polský žralok. V krajích bude jezdit od října - čtěte ZDE
V roce 2045 by pak měl začít jezdit až do Ósaky a zkrátit pod hodinu dobu jízdy, která nyní trvá minimálně dvě hodiny a 25 minut.
První trať pro vlaky na magnetickém polštáři byl do běžného provozu uvedena v lednu 2004 v Číně. Linka spojuje Šanghaj s tamním mezinárodním letištěm. Vybudovala ji německá společnost Siemens a vlaky na ní dosahují cestovní rychlosti 430 kilometrů v hodině.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist