Čínští novináři jednoho z nejvlivnějších listů se pustili do boje s vládními úředníky. Naštval je totiž zásah vládních cenzorů do novoročního sloupku, který byl začátkem roku publikován.

V původním vzkazu redakce novin Nanfang Čoumo (Southern Weekly) volala po nutných reformách, na které by se měl stát soustředit. Cenzoři ale text vzápětí změnili tak, že vyzněl ve prospěch vládnoucí Komunistické strany.

Novináři kvůli zásahu do svého článku vyhlásili stávku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se