Nacisté se proti výstavbě rychlostních silnic v Německu stavěli od samého počátku. Jejich stavbu často sabotovali nebo proti ní demonstrovali, píše německý server Deutsche Welle. Jak totiž prohlašovali, jsou "výhodné jen pro bohaté aristokraty a zájmy židovských kapitalistů".
Po převzetí moci na sklonku roku 1933 si ale hlavní představitelé Národně socialistické německé dělnické strany (NSDAP) uvědomili, že dálnice mohou využít ke svému prospěchu.
Následovala kampaň za dálnice "pro každého", u jejichž prvních výkopů byl často i sám Adolf Hitler. Vyobrazený jako muž, který dal Německu rychlostní silnice.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.