Německé letiště Düsseldorf umožňuje jako první na světě nechat si zaparkovat auto robotickým sluhou. Společnost Serva Transport zde testuje, jestli bude o službu zájem. Pokud ano, firma plánuje zavést systém i na další letiště. Informoval o tom server CNN.

Robotické parkování má být dalším z kroků, jak zkrátit dobu čekání na letišti. Za poplatek můžou lidi zanechat auta v prémiové zóně blízko odletového terminálu a po příjezdu jim bude vůz okamžitě k dispozici - zaparkován v nejbližší možné vzdálenosti od příletové haly.

"Náš produkt cílí především na cestující z odvětví byznysu, kteří mají ve zvyku dorazit na letiště krátce před samotným letem, plánují se po pár dnech vrátit a hledají efektivnější způsob parkování," řekl ředitel letiště Thomas Schnalke.

Cestující, který zde své auto nechává, při odchodu na dotykovém displayi potvrdí, že se ve voze už nikdo nenachází. Robotický sluha, přezdívaný Ray, si auto nejdřív proměří a poté jej pomocí vysokozdvižného vozíku přenese do části, která je vymezená pouze pro parkování. Letiště na robotické parkování vymezilo 249 míst. Ray může manipulovat s osobními vozy standardní váhy, do 3,3 tuny.

Robot je propojený s daty letového systému a tudíž má přístup k údajům o letu majitele vozu. Díky databázi přesně ví, kdy a na který terminál se majitel vozu vrátí. Auto proto připraví na čas a do míst, které je nejblíže k příletovému terminálu.

Výrobci tvrdí, že Ray není pouze automat, který nepružně reaguje na změny letového systému a požadavky majitele. Pokud se chce cestující jakkoliv zdržet, změny zadá do parkovací aplikace, která je dostupná pro iOS i Android.

Zaváděcí cena pro parkování robotickým sluhou Rayem vyjde v propočtu do 800 Kč.