Před několika měsíci se španělský důchodce Carlos San Juan dostal do nezáviděníhodné situace. Bankomat mu zadržel platební kartu. S otázkou, zda by s tím šlo něco dělat, se proto obrátil na svou banku, u které má účet přes 50 let. „Ozval se téměř robotický hlas, který mi řekl, že je mu to líto, ale nemůže nic dělat. Ani mě nenechal mluvit. Cítil jsem se naprosto neschopný,“ vypověděl později osmasedmdesátiletý muž, který dříve pracoval jako lékař.

Nebylo to poprvé, co se dostal do podobné situace. Také od svých známých si vyslechl příhody, kdy bankomaty lidem zabavily kartu či kdy další důchodci nedokázali používat třeba internetové bankovnictví. Rozhodl se, že sepíše petici, ve které banky vyzve k osobnějšímu přístupu ke starším lidem. Nazval ji „Soy mayor, no idiota“, tedy „Jsem starší, ale ne idiot“. Vychází tak z vlastní zkušenosti a pocitu, že s ním jednali právě jako s hlupákem, protože neuměl s počítačem.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se