Turisté letos volí takové destinace, kam sami dojedou autem. „V tomto ohledu má Chorvatsko před svou konkurencí výhodu, protože země, odkud očekáváme největší zájem, jsou lehce dostupné autem,“ řekl v rozhovoru s HN Kristjan Staničić, ředitel Chorvatského turistického sdružení. Aby se turisté cítili bezpečně, očkuje země své pracovníky v turistickém ruchu a zavedla známku Safe stay in Croatia, kterou označuje, jaké firmy či podnikatelé jsou bezpeční z hlediska covidu.

HN: Jaký vliv má současná epidemická situace na rezervace?

Zájem o cestování je silný, avšak za těchto okolností se do popředí dostávají rezervace na poslední chvíli, tedy last minute. Návštěvníci chtějí cestovat s maximální flexibilitou, aby mohli pozměnit nebo zrušit svou cestu. Také jim záleží na tom, aby byl jejich návrat domů co nejsnadnější, proto dávají přednost cestování vlastním dopravním prostředkem. V tomto ohledu má Chorvatsko před svou konkurencí výhodu, protože země, odkud očekáváme největší zájem, jsou lehce dostupné autem. Mezi ně se řadí i Česko. Silnější nápor a rezervace očekáváme s příchodem hlavních letních měsíců, ale také s uvolněním restrikcí na cestování, s harmonizací podmínek pro překročení hranice a také s postupem očkování lidí i zaměstnanců v cestovním ruchu. Finální vývoj turistické sezony závisí na epidemické situaci jak v Chorvatsku, tak v obecně v Evropě.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru