Gastronomie doplatila na pandemii snad nejvíce ze všech oborů. Nejde jen o extrémní propad tržeb a uzavřené provozovny, musí se vyrovnat i s odlivem zaměstnanců, konkurencí v podobě rozvážky jídla a novým chováním zákazníků.
S nástupem pandemie vystřídal cinkání příborů zvonek na kolech kurýrů rozvážkových služeb. Objednávání jídla přes mobilní aplikace se rychle stalo standardem pro mnoho Čechů. Obraty rozvážkových služeb vystřelily o více než polovinu.
Mobilní aplikace na jedné straně pomohly restauracím přivést nové zákazníky a vyřešit problémy s rozvozem, ale mají řadu vedlejších efektů. Nejde jen o vysoké poplatky (až 30 procent), které si berou z ceny objednávky. Mnoho zákazníků zjistilo, že dovezená večeře i s příplatkem za rozvoz vyjde levněji než návštěva restaurace. Ušetří na vlastním víně, kávě či dezertu. Přitom právě nápoje a alkohol představují pro restaurace důležitou část tržby.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111