Velkým oděvním značkám, které patří k vládcům světového trhu, hrozí bojkot v Číně. H&M a Nike se v nejlidnatější zemi světa dostaly do potíží poté, co se připojily ke kritice porušování práv místního etnika Ujgurů. Teď čelí reakci. Přicházejí o zákazníky, odvrací se od nich celebrity a Číňané se do nich strefují na sociálních sítích. Hlasy volající po jejich bojkotu v zemi sílí. 

„Naprosto odmítám jakýkoliv čin, který má pošpinit Čínu,“ napsal na sociální sítě populární čínský zpěvák a herec Wang I-po a ukončil spolupráci se značkou Nike.

Prohlášení, ve kterém se zastaly Ujgurů, vydaly obě firmy už v minulém roce. Švédský výrobce H&M uvedl, že ho znepokojují zprávy o nucené práci v čínské provincii Sin-ťiang. Podobně se vyjádřila také americká společnost Nike a z této oblasti přestala dovážet textil.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.