Pandemie koronaviru zásadně omezila filmový průmysl u nás i po celém světě. Studia tak musela oddálit vydání nových filmů nebo se obrátit na streamovací služby. Ačkoliv se kina již chystají ve světě otevřít, je stále nejasné, zda je poptávka dostatečná na to, aby studia opět vydělávala. Obtížné bude i určit, nakolik budou nové filmy úspěšné. Provozovatelé kin se navíc musí vypořádat s restrikcemi, jako je předepsaný rozestup mezi diváky, které omezí jejich kapacitu.
Snaha dostat obsah k divákům i skrz netradiční kanály znamená, že bude obtížné měřit úspěšnost nových filmů. Vzhledem k masivní změně na trhu totiž nebudou nová čísla srovnatelná s předchozími filmy, píše portál CNBC.
Majitelé kin se proto obávají, že se od nich velká filmová studia odvrátí. Může pro ně být totiž jednodušší poskytovat svůj obsah divákům přímo. Generální ředitel Sony Pictures Tony Vinciquerra se zatím zavázal k věrnosti kinům a tvrdí, že poskytnutí filmů biografům je lukrativnější než zpřístupnění filmů přímo pro spotřebitele. Přesné metriky však toto tvrzení podle CNBC zatím nepotvrzují.
Situace se totiž může změnit ve chvíli, kdy se diváci do kin nevrátí nebo pokud přerušení natáčení způsobí zpoždění vydání nových filmů. Zástupci filmového průmyslu se proto obávají, že pokud distributoři začnou preferovat přímý kontakt se zákazníky, všechny metriky, které byly dříve používány k měření úspěšnosti filmů, přestanou fungovat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.