Italský výrobce luxusního zboží Prada přestane od příštího roku používat kožešiny, a připojí se tak ke stále delší řadě značek, které reagují na měnící se postoje spotřebitelů ke zvířatům. Společnost ve středu uvedla, že kožešiny zmizí z nové nabídky, už vyrobené zboží ale doprodá.
Skupina, kterou vede Patrizio Bertelli se svou chotí, návrhářkou Miucciou Prada, oznámila, že se připojí k programu mezinárodní Aliance za módu bez kožešin (Fur Free Alliance). Od jarní kolekce příštího roku se skupina, do níž patří i značky Miu Miu, Car Shoe a Church's, obrací k udržitelné módě.
"Výzkum a vývoj alternativních materiálů společnosti umožní prozkoumat nové hranice kreativity a zároveň reagovat na poptávku po produktech, které šetří životní prostředí," řekla Prada. Skupina se tak připojí k rostoucí řadě luxusních značek, mezi nimiž jsou i firmy Gucci, Armani, Calvin Klein, Hugo Boss, Versace či Furla, které se už rozhodly od používání kožešin ustoupit.
Módní domy z celého světa se vzdávají pravých kožešin nejen pod tlakem ochránců zvířat, ale také v reakci na názory mladších zákazníků, kteří stále ve větší míře požadují oblečení, jehož produkce má co nejmenší dopady na životní prostředí.
Francie zakáže pálení neprodaného oblečení. Velké firmy ho ničí, protože si nechtějí velkými slevami pokazit image
Společnost Prada, která prodávala kabátky z kožešin lišky a norka, byla podle organizace Humane Society pod tlakem ochránců zvířat od loňského roku. Tyto výrobky už v její internetové nabídce nefigurují, jsou tam ale jiné, jako například kabáty lemované liščí kožešinou. Jak ale sdělila serveru BBC manažerka FFA Brigit Oeleová, Prada patří ke společnostem, které na podněty reagovaly nejrychleji.
Skupina Prada je považována za ikonu ve světě módy, v posledních letech však ztrácela podíl na trhu na úkor nových i starších konkurentů. V módním průmyslu je stále větší konkurence a dominují mu bohaté giganty jako LVMH a Kering. Nyní se však zdá, že se firmě podařilo dosáhnout zvratu díky nové strategii. Prada se v rámci nové strategie zaměřila na renovaci obchodů a jejich přesun do míst považovaných za více trendy, na nové produkty a internetový prodej, napsala agentura Reuters.
Firmu založil v roce 1913 Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky. Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's a Car Shoe.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist