V roce 1976 málem uhořel v rozbitém autě na trati. V nemocnici mu odsávali hnis z plic a předpovídali, že umře. Za pár týdnů už ale zase závodil. Obdivovali ho fanoušci i odborníci, kteří v něm viděli prvního pilota moderního ražení. Niki Lauda pomohl pozvednout formuli 1 na novou úroveň, ze zábavy nadšenců udělat technicky dokonalou moderní show.

Všichni ho znali jako trojnásobného mistra světa, úspěšného jezdce, později jako manažera a byznysmena. Od sportu, se kterým spojil svůj život, nedokázal odejít. Cílevědomý jako on, stoprocentně oddaný své práci, přesný a pedantický k sobě i k okolí nebyl nikdo z těch, kteří závodili před ním. A málokdo z těch, kdo přišli po něm.

V pondělí zemřel ve věku 70 let. Kvůli problémům s ledvinami se léčil na soukromé klinice ve Švýcarsku, loni v srpnu se podrobil transplantaci plic. Ty měl poškozené ohněm a jedovatými výpary právě z havárie na okruhu Nürburgring, která jeho život už před půl stoletím málem ukončila.

"Smutný den pro formuli 1. Svět motorsportu truchlí po nenahraditelné ztrátě skutečné legendy," uvedlo vedení formule 1 na oficiálním webu. Se slavným jezdcem se loučí i jeho kolegové a následovníci. Média a sociální sítě jsou jejich pozdravů plná.

Start z Vídně

Ve filmu Rivalové, který se jeho sportovní dráhy dotýká, začíná Lauda kariéru stylově - pohádá se s rodinou a práskne dveřmi. Opustí přepychové sídlo vídeňských průmyslníků a vymění ho za závodní okruhy. Scéna je to věrná, potvrzoval jezdec později.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký byl vlastně příběh jednoho z vůbec nejslavnějších pilotů formule 1? A jak se mu dařilo mimo závodní okruhy v jeho vlastním byznysu?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se