V automobilkách, které vyrábějí osobní vozy v Číně, se od roku 2019 budou muset auta na elektrický nebo hybridní pohon podílet na ročních tržbách deseti procenty, od roku 2020 se kvóta zvýší na 12 procent. Oznámilo to ve čtvrtek ministerstvo průmyslu.

Peking tak po stížnostech zahraničních výrobců plán upravil: škrtl z něho první rok, v němž se podle původních návrhů měly elektromobily a hybridní vozy podílet na celkovém prodeji automobilek osmi procenty.

Světoví výrobci automobilů na Čínu apelovali, aby odložila a zmírnila plánované kvóty na prodej elektromobilů a hybridních vozů. Navrhovaná opatření podle nich není možné splnit, a navíc mohou mít vážné dopady na podnikání automobilek. Nová čínská pravidla počítají s tvrdou penalizací i s odebráním licence.

Čína, která je největším automobilovým trhem na světě, chce výhledově úplně zakázat prodej automobilů s tradičními spalovacími motory. To by jí mělo pomoci zlepšit kvalitu ovzduší a zvýšit konkurenceschopnost domácích automobilek na úroveň světových rivalů. Do roku 2025 by se elektromobily měly na prodejích osobních aut podílet minimálně pětinou.

Rozdíl v kvalitě mezi automobily domácí a zahraniční provenience v Číně se stále snižuje, podle studie konzultační firmy J.D. Power si čínské značky vedou o něco lépe než globální konkurence ve třech z osmi kvalitativních kategorií.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist