Nejdřív dal na prezidentskou kampaň Hillary Clintonové dvacet milionů dolarů, potom dalších patnáct. Spoluzakladatele Facebooku Dustina Moskovitze přitom nikdo z demokratických předáků neviděl na žádné stranické akci a neoslovil ho s žádostí o dar. Do chvíle, kdy před šesti týdny poslal první peníze, nikdo netušil, že by chtěl demokraty před volbami, které se konají 8. listopadu, podpořit.

Demokraté přitom v Silicon Valley dárce takového formátu dlouho hledali. Nejen proto, že potřebovali vyvážit podobné dary pro republikánského soupeře Donalda Trumpa, ale také chtěli získat někoho, kdo osloví mladší generaci.

"Dá se to přirovnat k jednorožci. Nikdy neuvidíte člověka bez předchozí stranické aktivity takhle nastoupit do kampaně a přispět takovou částkou," řekl zpravodajskému serveru Politico Chris Lehane, který je veteránem demokratických kampaní a na starosti má získávání peněz od zakladatelů technologických firem v Kalifornii.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se