Americký Amazon začne nabízet nové produkty a rozšíří tím svoji nabídku. V příštích týdnech začne nabízet nové privátní značky, mezi nimiž budou i značky prodávající rychle se kazící potraviny nebo produkty do domácnosti. Ze začátku bude tento sortiment dostupný jen pro členy Amazon Prime.
Pod novými značkami Happy Belly, Wickedly Prime nebo Mama Bear bude společnost nabízet ořechy, koření, pleny, prací prášky nebo vitaminy. První z těchto značek by se na webu mohly objevit na přelomu května a června, informoval server The Wall Street Journal. Není zatím jasné, jaký rozdíl bude mezi cenami na webu oproti běžnému prodeji. Pojem privátní značka znamená, že Amazon bude pod vlastním označením prodávat zboží cizích výrobců, podobně jako dnes mají vlastní privátní značky velké obchodní řetězce i v Česku.
Společnost se soustředí na vývoj nových privátních značek několik let. V minulosti nabízela například produkty od Treehouse Foods Inc. Zároveň prodává velké množství módních značek včetně North Eleven, Society New York, H&M a dalších.
Amazon má doručovat potraviny prostřednictvím svého programu AmazonFresh, kdy jídlo doveze zákazníkům až domů. Společnost by tímto způsobem mohla nabídnout nižší ceny než významné potravinářské značky. Amazon se stává čím dál tím větším "mega supermarketem" a prodávání přes jeden dotyk na mobilu by brzy mohlo plně konkurovat značkám jako Safeway, Walmart nebo Target, jelikož zboží zákazníci dostanou přímo ke dveřím, a ještě za srovnatelnou nebo nižší cenu než v obchodech.
Privátní značka, kterou Amazon nabízí, poskytuje výhodu především pro maloobchodníky. "Privátní značka jim umožňuje testovat nové ceny s mnohem menším rizikem," řekl pro Wall Street Journal Bill Bishop, tvůrce poradenské značky Brick Meets Click. Dodal, že privátní značky šetří maloobchodníkům náklady na marketing a na budování značky.
Společnost už dříve požádala o registraci ochranných známek pro potraviny, včetně těstovin, bramborových lupínků a čokolády, nebo pro žiletky a deodoranty. Amazon má v plánu přijít se značkou Mamma Bear, pod kterou bude prodávat dětské pleny, potravinářské sklenice a jemné čisticí prostředky. Produkce potravin přináší i určitá rizika. Každý výrobce má jiné nároky na kontrolu kvality a jakýkoliv problém s kvalitou potravin by mohl výrazně ohrozit pověst Amazonu.
Amazon bude produkty nabízet jen pro členy programu Amazon Prime. Roční členství v něm stojí 99 dolarů za rok. Podle odhadů Amazonu má program předplaceno více než 50 milionů lidí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist