Nápojářské skupině Kofola v loňském roce stouply tržby meziročně o 14,6 procenta na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta na 589 milionů, ukazatel EBITDA o 20,5 procenta na 1,1 miliardy korun. Kofola to oznámila ve středu. Podle skupiny stojí za hospodářským výsledkem vydařené počasí i aktivní vyhledávání příležitostí pro rozšiřování.

Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. Další zásadní změnou byla dohoda o distribuci nápojů značky Rauch. Kofole roste i síť barů UGO se zdravými nápoji, jichž má už přes 60 a jejichž tržby se oproti roku 2014 zvýšily o desítky procent.

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že je rád za příznivé počasí, ale mnohem důležitější podle něj je to, že skupina i na tak vysoce konkurenčním trhu, jako je trh nápojů, dokáže růst. "Kromě toho nepolevujeme ve snaze aktivně využívat nové příležitosti k růstu v okolních zemích," uvedl Samaras.

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. Loni Kofola své sídlo přestěhovala z Polska do České republiky, do Ostravy. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.