Německá automobilová skupina Volkswagen odkládá reorganizaci severoamerické divize a zatím ani neurčí jejího nového šéfa. Koncern se chce zabývat svou budoucí strategií až poté, co vyřeší právní spory kolem skandálu s emisemi u vozů s naftovými motory. Agentuře Reuters to v úterý řekly dva informované zdroje.

"Nyní je nejdůležitější překonat tuto katastrofu," řekl jeden ze zdrojů. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Agentura by za to mohla skupinu potrestat pokutou až 18 miliard dolarů (442 miliard Kč) a na Volkswagen je podána řada žalob. Uzavření těchto sporů by mohlo podle zdroje trvat měsíce.

Volkswagen přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné firmy Škoda Auto. Skupina podnikla změny v nejvyšším vedení a její operace v Severní Americe měl převzít šéf Škody Winfried Vahland. Ten ale před dvěma týdny oznámil, že ze skupiny odchází.

Pokud by společnost dostala v USA vysoké pokuty, mohla by podle jednoho ze zdrojů ukončit prodej naftových verzí svých modelů na americkém trhu. Naftové vozy se na prodeji automobilů skupiny v USA loni podílely 22 procenty. Mluvčí Volkswagenu plány skupiny pro americký trh komentovat odmítl.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist