Přesně před dvěma lety se zřítila oděvní továrna Rana Plaza v Bangladéši. Kvůli špatné statice budovy zemřelo 1133 dělníků. V pátek si lidé po celém světě připomínají tehdejší událost a zapojují se do globální kampaně Fashion Revolution Day. Obracejí své oblečení naruby a na sociálních sítích sdílí fotky cedulek s nápisem země původu.

Cílem akce je upozornit na pracovní podmínky mužů a žen v asijských fabrikách a vzbudit otázky o společenském a ekologickém dopadu módního průmyslu. "Móda zaměstnává 40 miliónů lidí na celém světě, pokud se bavíme pouze o oděvech a obuvi. Teď si představte tyto lidi ve špinavém prostředí, bez ochranných pomůcek a bez jakýchkoliv bezpečnostních opatření," říká koordinátorka projektu Fashion Revolution Day v České republice a na Slovensku Kamila Boudová.

Lidé tak na Instagram a Twitter posílají fotky s hashtagy #WhoMadeMyClothes - ptají se, kdo vyrobil jejich oděv. Snaží se tím přimět modní řetězce, aby zlepšily přístup k asijským dělníkům. A více než 150 firem se už připojilo k dohodě o zlepšení pracovních podmínek The Banglades Accord.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.