Nové úhly pohledu díky bezpilotním letounům, technologie, díky nimž budete mít pocit, že sedíte v první řadě přímo u hřiště, nebo sociální sítě ovlivňující kontrakty sportovních hvězd - profesionální sport se s novými technologiemi prudce mění.

Představte si, že sedíte v první řadě na ústředním tenisovém Stadionu Rolanda Garrose v Paříži právě v době, kdy se tam hraje finálový zápas, nebo v první řadě u ringu v Las Vegas, kde zápasí boxeři v těžké váze... A to všechno z pohodlí vašeho křesla.

Za několik let budou moci sportovní fanoušci prožívat sportovní události zcela novým způsobem, vybaveni helmou pro virtuální realitu umožňující nevídaný zážitek. "Lidé budou moci sledovat ze své pohovky basketbalové utkání tak, jako kdyby seděli přímo pod košem. Je to neuvěřitelné," říká David Blitzer, spolumajitel týmu Philadelphia 76ers.

Tato futuristická vize byla představena na newyorském summitu sportovního byznysu, který se konal začátkem března v New Yorku. Představeny na něm byly nové technologie, které pozvedají sport na vyšší úroveň.

Helmy pro virtuální realitu jsou nyní ve svých počátcích, upozornil Jens Christensen, majitel společnosti Jaunt VR, která se na výrobu této techniky specializuje. Až budou helmy zdokonaleny, budou schopny naprosto změnit způsob, jakým diváci sport prožívají. "Bude to téměř plnohodnotné médium," předvídá Christensen.

Ale například spolumajitel basketbalového týmu Boston Celtics Wyc Grousbeck je k těmto perspektivám poněkud kritický. Masa diváků, která se zvedne jako jeden muž, když hráči vhodí míč do koše, a emoce panující na stadionu se těžko přenesou pouhou obrazovkou, soudí. Utkání je událost, která přesahuje možnosti chytrého telefonu, zdůrazňuje.

Jiný názor má však Eric Shanks, majitel přední společnosti v oboru Fox Sports Media Group. Shanks tvrdí, že možnosti nových médií dají sportu nevídaný rozměr. Jeho společnost plánuje nafilmovat cyklokros s pomocí bezpilotních letounů, aby divákům před televizorem nabídla nový úhel pohledu.

Jak uvedla agentura AFP, některé firmy také nabízejí sportovním týmům vyhledávače na sociálních sítích, aby podle toho mohly posoudit, zda si sportovec vzhledem ke své atraktivnosti na internetu zasluhuje lepší smlouvu.

Společnost General Sentiment z New Yorku zase nabízí vytváření profilu fanoušků sportovce na podkladě sociálních sítí. Jestliže například na Twitteru většina fanoušků některého týmu či některého hráče dává přednost jedné značce vozu před jinou, může být společnost, která ho vyrábí, oslovena ohledně budoucího sponzorování, říká šéf společnosti Strategic Analytics Asher Feldman.

Avšak s tím, jak se rozšiřuje škála techniky, s jejíž pomocí se sportovní události sledují, vznikne brzy otázka vysílacích práv. Shanks upozorňuje, že sportovní události vysílané americkou televizní sítí Fox až 80 milionů lidí sleduje na mobilních přístrojích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist