Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla ve druhém čtvrtletí 667 kontrol nejrůznějších výprodejních a slevových akcí. Pochybení našla ve 43 % z nich. Inspektoři uložili firmám téměř 250 pokut ve výši 2,5 milionu korun.

Akce potvrdila, že prodejci při prodeji zboží ve slevách stále nedodržují povinnosti, které jim ukládá zákon o ochraně spotřebitele. Nejvyšší pokutu dostal řetězec Tesco.

"Nejčastější porušení se týkala neseznámení spotřebitele s cenou, což je pro něho při rozhodování o výhodnosti koupě zásadní informace. V několika případech jsme prokázali také používání nekalých obchodních praktik," řekl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný a dodal, že kontroly výprodejů a slevových akcí budou nadále pokračovat ve stejné intenzitě.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se