Pomalá a přelidněná železnice, která denně přepraví 23 milionů Indů, hledá způsob, jak se přizpůsobit modernímu světu. Nový indický premiér Nárendra Módí sní o podobných poměrech, jaké kdysi obdivoval při své návštěvě Japonska: rychlovlaky, čistá nádraží, obchodní domy a hotely v okolí hlavních tras.
Jak ale tyto plány, vyhlášené Módím letos v červenci, realizovat, není zatím zcela jasné. Do indických drah je podle ekonomů zapotřebí investovat 334 miliard dolarů (v přepočtu skoro sedm bilionů korun) do roku 2020.
Některé nákladní vlaky dnes v zemi jezdí rychlostí lidské chůze a dojezdové časy na delších trasách se nepočítají na hodiny, nýbrž na dny. Vláda v Dillí proto zvažuje, že poprvé v historii pustí do sektoru zahraniční investory – veškeré domácí pokusy o reformu totiž zatím zkrachovaly.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.