Získané informace o vás můžeme využít například pro interní operace, včetně analýzy dat, testování, průzkumu, vývoje a zdokonalování služby. To je věta, která Facebooku umožnila použít 689 003 svých uživatelů jako pokusné králíky v týden trvajícím psychologickém experimentu.

Zkusili, zda se zobrazováním pozitivních nebo negativních statusů ostatních lidí změní nálada nás samotných. A pokus se povedl. Není překvapující, že se největší sociální síť do něčeho takového pustila. Celý systém Facebooku a především prodeje reklamy v mobilních telefonech je postaven na filtrování a zobrazování "relevantních" příspěvků našich přátel. Každý den tak ze zhruba 1500 příspěvků průměrnému uživateli algoritmy vyberou a zobrazí 150 až 300 z nich. Některé motivují společné zájmy, jiné na vaši zeď popostrčí peníze inzerentů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se