"Jenom v loňském roce dostaly politické strany a hnutí téměř miliardu korun ze státního rozpočtu. Během dvou volebních kampaní 'proteklo' do médií téměř 430 milionů. Čtvrtinu této částky tvořily náklady na billboardové kampaně," informuje na svých webových stránkách organizace Transparency International (TI).

Strany, které uspěly v podzimních sněmovních volbách, přiznaly volební náklady v celkové výši 359 milionů korun.

Nejdražší kampaň – za 119 milionů – mělo hnutí ANO, nejlevnější – za 13 milionů – naopak KSČM.

Utrácení stran před volbami má ale nyní omezit zákon. Ten počítá se zavedením limitu na výdaje za předvolební kampaně, který by se měl pohybovat pod 100 miliony korun.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se