Posledních prezidentských voleb se před pěti lety zúčastnilo jen mezi 30 až 35 procenty oprávněných voličů. To chce skupina afghánských hudebních promotérů změnit pomocí pěvecké soutěže Volební hymna 2014. Jejím hlavním cílem je oslovit hlavně mladé voliče a vzkázat jim, že "volit je cool", jak stojí na webových stránkách soutěže.
"Chceme zkrátka Afghánce upozornit na jejich právo volby a povzbudit je, aby se voleb účastnili," vysvětlil myšlenku projektu Rádiu Svobodná Evropa/Rádiu Svoboda jeden z organizátorů soutěže Jusúf Ahmadšáh. "A chceme to udělat prostřednictvím hudby a písní," dodává.
Nejlepších deset volebních songů bude vysílat místní televize Tolo. Autor vítězné písně vyhraje tisíc amerických dolarů a možnost natočit profesionální video.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.