Pražské letiště oznámilo za loňský rok jeden z nejhorších výsledků v regionu. Německá Lufthansa přitom na Ruzyni vykazuje velký růst. A není sama. I další dopravci si ukrajují větší podíl na úkor zeštíhlujících se Českých aerolinií.
Lufthansa loni na linkách z Prahy přepravila 700 tisíc cestujících, o 30 procent více než v roce 2010. Dalších 410 tisíc pasažérů pak přepravily sesterské aerolinie Austrian a Swiss.
Více než sto tisíc cestujících skupiny Lufthansa přitom v Praze pouze přesedalo na navazující let. Nárůst počtu pasažérů očekává německý dopravce i letos.
Ukazuje se tak, že s tím, jak České aerolinie omezily lety do Německa, se na jejich místo rychle dere právě Lufthansa. Na konci března mají ČSA přestat létat do Berlína. I to je další příležitost pro Lufthansu.
SmartWings posilují na Moravě. Z Ostravy budou létat do Paříže a dvanácti letovisek - čtěte ZDE
Čína chce ovládnout letecký průmysl. Její nové letouny koupí i Ryanair - čtěte ZDE
Frankfurt je v současnosti po Paříži a Moskvě nejpopulárnější destinací pro lety z Prahy. V zimní sezoně se pak mezi desítku nejvytíženějších linek dostává i spojení do Mnichova (v létě ho překonávají dovolenkové destinace).
Stále více Čechů využívá služeb Lufthansy na dálkové lety. Z Prahy se s přestupy v Německu, Švýcarsku či Rakousku nejčastěji létá do New Yorku, Miami a San Franciska. Rychlý nárůst ale zaznamenávají i lety do velkoměst v Asii.
Zrušené lety do Londýna zase ovládly British Airways.
České aerolinie se zatím dál soustřeďují na snižování nákladů. I letos probíhá další rušení linek a snižování frekvencí letů. Bojuje se ale také o personální náklady.
Piloti ČSA přistoupili na výkonové odměňování, které je běžné například u nízkonákladových aerolinek. Mzdy pilotů tak budou více závislé na odlétaných hodinách.