Samotný "Prostatický Čech" je obtloustlý muž s krátkým sestřihem v červené teplákové soupravě a bílých sportovních botách. V reklamě působí spíše jihoslovanským dojmem stejně jako jeho nepříliš české jméno Branko. Hudba ve spotu zase zní, jako kdyby pocházela z východnější části Evropy, než ve které je Česká republika.
Podle agentury KBS+P, která postavu pro americkou Nadaci pro rakovinu prostaty kampaň vytvořila, je ale Branko skutečný český důchodce z kanadského Toronta. I ve skutečnosti prý chodí oblékaný stejně jako v reklamě a opravdový je i jeho přízvuk. Muž prý odpověděl na inzerát firmy na serveru Craigslist.
Humor k upoutání pozornosti
"Prostatický Čech" má v reklamním spotu nasazenou na ruce lékařskou rukavici a vyzývá kolemjdoucí k prohlídce prostaty. "Chtěli jsme použít humor, abychom upoutali pozornost," řekl časopisu Adweek Dan Zenka z Nadace pro rakovinu prostaty s tím, že reklama doprovázená webovou stránkou je zaměřena na muže, kteří se bojí prohlídek.
Branko | The Prostate Czech Trailer

Časopis nicméně o účelnosti kampaně pochybuje. Podle něj reklama muže spíše ještě vyděsí. "Klíčová chyba je zaměřovat se na prohlídku. Slovu prostata se pak tvůrci měli vyhnout za každou cenu," míní týdeník věnovaný reklamě. Kampaň prý měla zdůrazňovat spíše přínosy toho, že si člověk díky včasné prohlídce více užije. "Žijte déle. Uvidíte více ňader," mělo v ní podle časopisu raději stát.
Branko | The Prostate Czech Trailer

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist