Kdyby muži více sledovali, co se jim ženy snaží říct, ubylo by zřejmě rozčarování při rozbalování vánočních dárků. Čtyři z pěti mužů však mají velké problémy více či méně skryté narážky rozluštit.

Psychologové rozdělili ženy do čtyř skupin podle toho, jak intenzivně svá přání projevují. Největší skupinu, 56 procent, tvoří ženy, které během konverzace používají jen velmi jemné narážky, jimiž se snaží partnera upozornit, jaký dárek by si přály. Následuje skupina, které na konkrétní dárky taktně upozorňuje během nakupování. Ve třetí skupiny jsou ženy, jimž odborníci říkají našeptávačky, ty k dosažení cíle využívají rodinné příslušníky a kamarády. A ve čtvrté jsou pak ženy, kteří si o dárek řeknou takřka bez obalu tak, že jaksi náhodou nechají někde seznam věcí, po nichž touží.

Ženy vidí do mužů lépe

Bez ohledu na zvolenou taktiku, v níž svou roli hraje i neverbální a podprahová komunikace, nakonec přání žen úspěšně rozkóduje jen necelá třetina mužů. Na rozdíl od žen, které dokáží přečíst myšlenky mužů ve více než polovině případů.

Výsledkem nepochopení toho druhého pak bývá rozčarování při rozbalování dárků. Zklamání pod stromečkem údajně pociťuje více než třetina obdarovaných, přičemž každý šestý se přímo naštve.

Professor Geoff Beattie, psycholog na univerzitě v Manchesteru, který se na výzkumu podílel, v té souvislosti ženám doporučuje, aby - pokud jde o jejich vánoční dárky - prostě více mluvily. "Narážky jsou důležitou součástí vzájemné komunikace, ale přitom je třeba vzít v úvahu, že je každé pohlaví může vnímat rozdílně.. Ženy by měly počítat s tím, že jejich skryté návrhy nebudou muži vnímat."