V Atlantiku pokračuje pátrání po dalších komponentech havarováného airbusu společnosti Air Frrance, který se před týdnem zřítil při cestě z Ria de Janeiro do Paříže. Spojené státy poskytly pátracímu týmu vybavení, které má pomoci objevit černé skříňky. Zařízení je podle Pentagonu schopné detekovat skříňky až na vzdálenost šesti kilometrů. Do lokality má během následujích dní dorazit také francouzská ponorka. 

V pondělí se povedlo z vody vyzdvihnout velkou část zadního dílu (ocasu) letadla a kormidlo. Brazilské námořnictvo také dosud vytáhlo 24 těl pasažérů.

Kormidlo je prvním klíčovým nálezem, který může pomoci při určení příčin havárie.  

Snímky vyzdviženého směrového kormidla vedly odborníka letecké univerzity v arizonském Prescottu Williama Waldocka k názoru, že poškození kormidla vypadá jako boční zlomenina. "To podporuje názor, že se letadlo rozpadlo ještě ve vzduchu," řekl agentuře AP. "Pokud letadlo dopadne na hladinu celé, všechno se roztříští na malé kousíčky," dodal.

Žádné známky ožehnutí na kormidle podle něj nevylučují zcela požár nebo explozi na palubě, ale pouze to, že nebyl v horní části letadla. Případný výbuch či oheň v podvozkové části by kormidlo pravděpodobně nezasáhl, takže by se na něm neprojevil. Mikroskopické prozkoumání lomu kovu tvořícího kormidlo poskytne bližší informace, především z jakého směru přišla síla, která díl utrhla.

Waldock není přesvědčen, že by černé skřínky se záznamy z posledních minut letu musely být blízko místa nálezu kormidla. Podle něj však nález "značně omezuje" oblast, kde by se mohly nacházet. Problém je, že hloubka oceánu v dané oblasti dosahuje 3600 metrů.