Luxusní zboží ve světě už netáhne tolik jako dřív. Zatímco loni při konstantních směnných kurzech tržby přepychových značek vzrostly o sedm procent, letos stoupnou "jen" o pět procent na 223 miliard eur. Odhaduje to americká poradenská společnost Bain & Company.

Za nižším růstem stojí hned několik faktorů. Prvním je zátah čínské vlády proti korupci a také proti rozšířenému zvyku dávat například obchodním partnerům nebo vysoko postaveným úředníkům velmi drahé dárky. Kvůli tomu raději lidé v zemi za velkou zdí dávají přednost méně ostentativním darům. To dopadá především na segment hodinek, pánské módy, ale i drahých likérů a alkoholických nápojů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se