Psycholog Aleksandr Kogan, přes jehož aplikaci získala firma Cambridge Analytica (CA) přístup k údajům z desítek milionů účtů na Facebooku, v úterý v britském parlamentu uvedl, že jeho projekt byl pro účely úzce zacílené reklamy nevhodný.

Mluvčí CA na následné tiskové konferenci označil data od Kogana za "prakticky k ničemu", pokud jde o určování osobnostních rysů uživatelů.

Kogan je jednou z ústředních postav celého případu, neboť jím vyvinutý osobnostní dotazník je jediným potvrzeným zdrojem CA pro data z Facebooku. "Rozhodně jsme jim data předávali, to je nezpochybnitelné," řekl Kogan mediálnímu výboru britského parlamentu. Dodal, že bývalý šéf CA Alexander Nix o tomto dříve zákonodárcům lhal.

Data předaná analytické společnosti ale podle Kogana nebyla příliš užitečná, "pakliže je cílem zadávat cílené reklamy na Facebooku". "Popravdě řečeno, nástroje platformy poskytují společnostem mnohem efektivnější způsob pro oslovení lidí na základě jejich osobností, než je použití hodnocení uživatelů z naší práce," uvedl psycholog v písemném stanovisku pro poslance.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se