Lidem, kteří trpí syndromem spánkové apnoe, se během spánku zastavuje dech. Když jistý Kanaďan ve vyhledávači Google pátral po přístroji, který s touto dysfunkcí pomáhá, začaly se mu zobrazovat při dalším surfování reklamy na možnosti léčby této poruchy. Přitom v Kanadě jsou personalizované reklamy z oblasti zdraví zakázané.

Nevěděl, koho z Googlu oslovit, proto se obrátil na kanadského komisaře pro ochranu osobních údajů. V Kanadě je sice reklama vycházející z předchozího chování uživatelů povolená, nicméně jednou z oblastí, kde se nesmí používat, je právě zdraví.

V zákoně o ochraně osobních údajů se totiž řadí vedle rasy, sexuální orientace a náboženství k důvěrným informacím.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se