Gabriel Weinberg si mohl v sedmadvaceti dát nohy nahoru. Za prodej startupu NamesDatabase získal před šesti lety 10 milionů dolarů. Místo toho v roce 2008 rozjel vyhledávač DuckDuckGo.

Mladý Američan z Pensylvánie se rozhodl postavit gigantům jako Google a Bing. "Manželka si myslela, že jsem se zbláznil," popisuje Weinberg začátky svého projektu.

Na rozdíl od známých vyhledávačů nesbírá DuckDuckGo data o uživatelích a neupravuje podle nich výsledky vyhledávání.

"Lidé se ptali co, kolik a jak dlouho si ukládáme. Když jsem po tom pátral, uvědomil jsem si, že jsou to velmi osobní informace. Je zvláštní, aby si vyhledávač takové informace nechával," popsal v rozhovoru HN Weinberg vznik myšlenky.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se